21 July 2012

JOM : TAMAN ARNAB DI BROGA


Suatu petang di Rabbit Fun Land di Broga, Semenyih. Puas mencari akhirnya sampai juga, pencarian menggunakan GPRS memang agak menarik sebab semua anak jalan ditunjuknya. Akhinya kene berhenti dan tanya orang jalan mana satu. Rupanya jalan kesana sangat mudah betul-betul berhadapan Broga Hill. Almaklumlah tak pernah sampai. Dikeliling ladang kelapa sawit ada tempat menarik...

 

Sepetang puas bermain dengan arnab-arnab yg comel. Macam-macam warna ada hitam, putih, kelabu, coklat... Anak-anak sangat teruja, maknya pun sama. Teringat zaman kanak-kanak dahulu, pernah bela arnab sehingga mencapai angka 20 ekor. Arnab memang cepat betul membiak. Papa yg banyak uruskan arnab tu. Aku dengan adik tolong bagi makan dan air je tiap hari... bab mandikan arnab, bersihkan kandang, dan najis, semua papa yg uruskan.


Jangan ingat di Rabbit Fun Land ni mereka cuma ada arnab. Mereka juga ada juga haiwan-haiwan lain seperti yang dipaparkan. Sungguh merehatkan minda, boleh lepaskan anak-anak tengok haiwan, penjaga haiwan-haiwan ini pun ada memantau. Lupa pula nak bagi tahu sewaktu saya kesini bayaran masuk RM5 seorang. Kanak-kanak bawah umur free. Untuk kemasukan secara pakej pun ada sekali dengan makan sate arnab harganya lebih kurang RM30 untuk sekeluarga. (tak pasti keluarga tu berapa orang min/max)


Bilalah nak pergi lagi yer..

No comments: